بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 14:22 | بازدید : 60
نویسنده : Admin | نظرات (0)

 

Image result for نحوه بک لینک گیری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی سئو، داشتن بک لینک است.خرید بک لینک

به طور کلی، هر کسی (حتی خودتان) در هر جایی از وب به وب‌سایت‌تان لینک بدهد، شما بک لینک به‌دست آورده‌اید. حالا هرچقدر تعداد این بک‌لینک‌ها بیشتر باشد، ترافیک بیشتری جذب ‌می‌کنید و در نتیجه گوگل هم بیشتر با شما حال می‌کند.

بک لینک ساختن یا همان Link Building انواع مختلفی دارد، که در مقاله راهنمای لینک بیلدینگ برای افراد مبتدی حسابی راجع به آن‌ها صحبت کردیم، پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را بخوانید.

 

لینک‌سازی، تأثیر بسیار زیادی روی سئو سایت‌تان می‌گذارد. یکی از انواع لینک سازی که در سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری بیشتر به کار می‌آید، خرید بک لینک است.

ما قرار است که در این مقاله یاد بگیریم که اصلاً خرید بک لینک خوب است یا بد؟ چه تأثیری در رتبۀ وب‌سایت‌مان دارد؟ اگر نخواهیم بک لینک بخریم چه راه‌هایی داریم؟

 

خرید بک لینک

یکی از فاکتورهای مشخص‌کنندۀ یک سایت خوب آن است که به قدری پرمحتوا و معتبر باشد که وب‌سایت‌های دیگر (کاملاً داوطلبانه) کاربران خود را به سایت شما هدایت کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، به اصطلاح می‌گوییم که فلان وب‌سایت به ما بک لینک داده است. خیلی هم عالی، اگر وب‌سایت خوب و کاردرستی باشد، دستش هم درد نکند. خب گوگل هم پیش خود می‌گوید، حتماً وب‌سایت معتبری است که چندین نفر به او بک لینک داده‌اند...پس در نهایت رتبه شما در صفحه نتایج گوگل بالاتر می‌رود.

فکر کنیم الان دیگر می‌توانید حدس بزنید خرید بک لینک یعنی چه. بعضی از افراد می‌خواهند اعتباری که یک سایت طی چندین و چند سال بدست آورده است را در یک شب بدست بیاورند. پس یا خودشان و یا متخصص سئو سایت‌شان به جاده خاکی می‌زنند تا زودتر به مقصد برسند. آن‌ها با خرید بک لینک سعی دارند به گوگل ثابت کنند که مثلاً خیلی سایت‌شان کامل و کاربردی‌ای است، اما همانطور که می‌دانید...گوگل باهوش‌تر از این حرف‌هاست :)

 

حالا اگر ما بخواهیم بک لینک بخریم چه راه‌هایی داریم؟

می‌توانیم پول بدهیم و بک لینک بخریم.

می‌توانیم از یک وب سایت دیگر بخواهیم که پستی منتشر کند که حاوی لینک وب سایت ما باشد.

می‌توانیم یک محصول/خدماتی را به آقای X بدهیم و بک لینک بخریم.

می‌توانیم یک محصول/خدماتی را به یک وبلاگ‌نویس بدهیم تا برای ما نقد و بررسی بنویسد و کاربران را به وب‌سایت ما هدایت کند.

گوگل برایش اهمیتی ندارد که از کدام راه رفتید. به طور کلی خرید بک لینک خلاف قوانین گوگل است و اگر کوچک‌ترین شکی به شما بکند، از چاله به چاه افتاده‌اید.

 

اما دلیل این همه سخت گیری گوگل بک لینک چیست  ؟

کل قوانین گوگل، حول محور کاربر می‌چرخد. یعنی دوست دارد به سایتی رتبه بهتری بدهد که کاربران بیشتری با آن حال می‌کنند. اما وقتی شما بک لینک بخرید و او را گول بزنید، او هم شما را طوری تنبیه می‌کند که عمق اشتباه‌تان را هزار برابر حس کنید.

 

خشم گوگل از خرید بک لینک!جریمه گوگل

خیلی ساده است؛ اگر قوانین گوگل را نقض کنید، جریمه خواهید شد. این جریمه‌‌ها هم می‌توانند از چند هفته تا چند ماه طول بکشند یا اصلاً تا زمانی که مشکل را رفع نکردید، ادامه پیدا کنند.

جریمه‌های گوگل دو نوع هستند:

 

جریمه‌های دستی (Manual Penalties)

جریمه‌های الگوریتمی (Algorithmic Penalties)

در ادامه توضیح می‌دهیم که هرکدام از این جریمه‌ها چطور اتفاق می‌افتند و راه حل‌شان چیست...

 

جریمه‌های دستی  (Manual Penalties)

اینطور تصور کنید که یک کتاب قانون وجود دارد به اسم «راهنمای قوانین وب‌مسترهای گوگل»، همچنین یک سری افراد در شرکت گوگل نشسته‌اند و کارشان آن است که ببینند شما کی دست از پا خطا می‌کنید و طبق قوانین پیش نمی‌روید تا جریمه‌تان کنند.ایجاد محتوای فوق العاده

– پست مهمان

– قرار دادن لینک های دیگران تا لینک های شما را قرار دهند

برخی از پلتفرم هایی که می توانید از آن ها برای لینک سازی خارجی استفاده کنید:

virgool.io

Tumblr

Mozilla

Photobucket

Somuch

backlinksfa

Backlink

Facebook

Instagram

Twitter

LinkedIn

Snapchat

Goodreads

Reddit

Tumblr

Pinterest

Flickr

Quora

Periscope

3- هوشمندانه کامنت تولید کنید

از آنجایی که ربات های گوگل به هر حرکتی از جانب شما حساس هستند باید بدانید مطالب و نظراتی که منتشر میکنید نباید وارد حیطه اسپم شود. اگر ربات ها احساس کنند مطلب شما تطابقی با سایت و موضوع مورد نظر ندارد آن را حذف خواهد کرد.

برای جلوگیری از این موضوع میتوانید در سایت هایی که هم راستا با محتوا سایت شما هستند فعالیت کنید.

از لینک فالو در این موارد استفاده می کنیم:

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

و از لینک نو فالو برای موارد زیر :

– مطالب نامرتبط

– لینک های وابسته به سایت

– لینک های اسپانسر

– لینک های تبلیغاتی

– کامنت ها

– لینک های فوتر سایت

 

زمانی که لینک مطالب سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد گوگل سئو چیست  تشخیص خواهد داد که سایت شما و مطالبی که در آن ارائه می دهید از نظر مردم قابل اعتماد و کاربردی است. در نتیجه به عنوان یک سایت و مطلب معتبر آن را در نظر میگیرد. 

 

لینک نوفالو nofollow

گوگل این نوع بک لینک را معرفی کرد تا بک لینک های بی ارزش از بک لینک های با ارزش بالا مشخص شوند.

لینک های نوفالو بر خلاف فالو این پیغام را به ربات های گوگل برای دنبال کردن خود نمیدهند. با اینکه تاثیر زیادی در سئو سایت ندارند اما خیلی بی تاثیر هم نیستند. همچنان با کلیک بر این لینک ها به سایت های دیگر هدایت میشود اما ارزش سئو بالایی ندارند.

 پیدا کردن لینک نوفالو با inspect

برای پیدا کردن کل لینک‌های نوفالو می‌توانید بر روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه view source را انتخاب کنید سپس به کمک ابزار جستجوی مرورگرها و با زدن کلیدهای Ctrl + F عبارت nofollow را تایپ میکنیم تا مرورگر برایمان هم تعداد و هم مکان لینک را نشان دهد.

 

 5 روش بک لینک های نوفالو

1-فیس بوک

فیس بوک هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی با قراردادن لینک سایتتان در آن به شما بک لینک نوفالو میدهد. با تقسیم بک لینک‌ها به دو دسته فالو و نوفالو، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و… همه بک لینک‌های خود را به صورت نوفالو تغییر دادند تا ارزش سایتشان بالا برود.

 

2-کامنت سایت

اغلب سایت هایی که شرایط کامنت گذاری را فراهم کرده اند به شما لینک نوفالو میدهند. در گذشته با قراردادن کامنت میتوانستید به راحتی بک لینک های ارزشمندی دریافت کنید اما امروزه دیگر چنین چیزی نیست.

3-فروم

در بعضی فروم های ایرانی میتوانید با نظر دادن و انتشار پست بک لینک فالو دریافت کنید اما در سایر فروم ها دیگر این اجاره به شما داده نمیشود و بک لینک ها نوفالو خواهد بود.

4-بلاگفا

بلاگفا ، یک سرویس قدرتمند و قدیم وبلاگ نویسی است که طرفداران زیادی دارد. مکن است با قراردادن لینک در محتوای بلاگ بک لینک فالو دریافت نکنید اما با قراردادن لینک در قسمت پیوندها شانس برای داشتن بک لینک فالو داشته باشید.

5-آپارات

با ثبت نام در این سایت و ایجاد یک حساب کاربری میتوانیدذ ویدیو های خود را در آن قرار دهید. اما نهایتا در این کانال ، شما خواهید توانست که یک بک لینک نوفالو به سوی سایت خود بگیرید. البته این کار آپارات، کاری فکر شده و درست است چرا که باعث می شود که کسانی که محتوای ویدیویی مفیدی ندارند ، شروع به ساخت کانال های اسپم برای درج لینک نکنند

 

آیا غیراز بک لینک فالو و نوفالو بک لینک دیگری هم داریم ؟

بله ، امروزه برای rel نسبت های مختلفی تعریف کرده اند که خزنده ها یا روبات های گوگل ، آن ها را به خوبی می شناسند. 

 

<a rel=”value”>

آموختیم که به جای value در عبارت بالا ، می توان عبارت nofollow را قرار داد تا خزنده ها ، آن را دنبال نکنند. برخی از دیگر عبارت ها که می توانند به جای value به کار برده شوند ، عبارتند از:

Alternate

در این حالت  لینک ، به جایی می رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر یا برای پرینت خواهید دید.

Author

بدین معنا که این لینک به جایی می رود که شما نویسنده مقاله را معرفی خواهید کرد.

برای HARO به عنوان منبع در اینجا ثبت نام کنید.

روزانه سه ایمیل از طریق گزارشگرانی که به دنبال منابع هستند ، سه ایمیل دریافت خواهید کرد. به دنبال درخواست های منبع مربوط به خود و جایگاه خود باشید

با برخی از مطالب مفید و اعتبارنامه خود پاسخ دهید

با HARO می توانید از سایت های خبری معتبر مانند WSJ ، Mashable ، Inc ، FastCompany ، Reuters و غیره بک لینک ایجاد کنید.

 

مطالعه پیشنهادی: نحوه ساخت بک لینک با استفاده از HARO [مطالعه موردی توسط Ahrefs]

 

18. Scoop.it بک لینک

بک لینک با کیفیت بالا - Scoop.it

 

Scoop.it سایتی است که افراد مطالب مورد علاقه خود را در وب در قالب مجله جمع می کنند.

 

این مکان همچنین مکانی عالی برای دریافت بک لینک "nofollow" با کیفیت بالا و افزایش مراجعه به سایت است. بنابراین چگونه می توانید بک لینک را در Scoop.it واکشی کنید؟ واقعاً کاملاً ساده است.

 

یک کاربر فعال Scoop.it معمولاً مجله هایی را مدیریت می کند که صدها دنبال کننده دارند. این بدان معنی است که محتوای شما می تواند در معرض دید صدها نفر قرار گیرد. این دو مرحله ساده را دنبال کنید تا افراد بتوانند مطالب شما را در مجله Scoop.it خود به اشتراک بگذارند:

 

مرحله 1: جستجوی موضوع محتوای خود را انجام دهید. مثال: بازاریابی شبکه های اجتماعی. کاربرانی را پیدا کنید که دارای مجله با تعداد زیادی فالوور و نظر هستند.

 

مرحله 2: با استفاده از ویژگی "پیشنهاد" Scoop.it محتوای خود را برای این افراد قرار دهید. در هر روز می توانید همان محتوا را با 5 نفر به اشتراک بگذارید و احتمال دارد که حدود 50٪ آنها آن را با شبکه خود به اشتراک بگذارند.

 

19. ارائه توصیفات

ارائه توصیفی برای محصولی که واقعاً دوست دارید از آن استفاده کنید. همه شرکت ها عاشق نشان دادن توصیفات مشتری در صفحه اصلی خود هستند یا یک صفحه اختصاصی برای آنها دارند.

 

پس از نوشتن توصیف نامه ، مطمئن شوید که می توانند گواهی نامه های شما را در صفحه اصلی یا صفحه توصیفات خود قرار دهند.

 

این مقاله من برای Serpstat است که در صفحه توصیفات آنها منتشر شده است:

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش